2012. augusztus 26.

Körtés clafoutis



Hankkától kívántam meg ennek a süteménynek a párját, nála őszibarackból készült, ő pedig a Sarokkonyhában találta az eredeti, szedres verziót.

Kicsit féltem, mert régebben egyszer már "megégettem" magamat egy clafoutis-val (abból gyakorlatilag kuka lett, sokkal több hozzávalóval), de bíztam abban, hogy ha ez a recept két embernek is sikerült előttem, akkor nagy baj nem lehet.... Igaz, a tésztába belekerült pluszban egy kanál liszt, de ez adódhat az evőkanalak nem egyforma méretéből is, illetve hogy mennyire tesszük tele azt. Ezenkívül kicsi fűszert is tettem bele: 2 közepes szem szegfűborsot törtem porrá mozsárban, és azzal szórtam meg a gyümölcsöt, kis pikáns ízt vitt bele. 
A sütemény "hibája" csupán annyi, hogy hipp-hopp elfogy; gondolkoztam, hogy 30 cm-es pizzaformába tennék másfél adagot, az úgy vajon jó lenne?

Hozzávalók nálam 24-25 centis formához:

3 kisebb körte
2 szem szegfűbors
néhány csepp citromlé

5 csapott evőkanál kristálycukor
1 evőkanál házi vaníliás cukor
2 tojás
6 evőkanál liszt
csipet só
2 dl tej

a forma kenéséhez: vaj
a szóráshoz: porcukor 

A gyümölcsöt előkészítettem: meghámoztam, apró kockákra vágtam. A formát alaposan kikentem vajjal, az aljára sorakoztattam a körtekockákat. Kevés citromlét csöpögtettem rá, és megszórtam a porrá tört szegfűborssal.
Gépi habverővel habosra kevertem a tojást a cukrokkal, majd felváltva hozzáadtam a sóval kevert lisztet és a tejet. A gyümölcsre öntöttem a tésztát, és 180 fokra melegített sütőben 35 percet sütöttem.

Kihűtve szeleteltem.



4 megjegyzés:

sedith írta...

Nagyon jól néz ki, és nagyon finom lehet!:) Listás!:)
Ja, szerintem működne az elképzelésed!:)

Hankka írta...

Ezek szerint tényleg működik bármilyen gyümölccsel, nagyon finom lehet körtével is! :) Külön tetszik a fűszerezés, valóban még jobb ízt adhat neki! :)

Neon Rider írta...

:)most találtam rád. gyorsan követőd is lettem.

http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

puszi

Kata írta...

Szia, örülök, hogy jöttél, szeretettel köszöntelek!:) majd megleslek én is ám!:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin